söndag 8 juli 2012

En Dundrande Semester början...

Nu har semestern tagit sin början och som sig brukar så börjar semestern med Dundermarknaden och det gillas skarpt.

Och kan man börja semestern på något annat bättre sett än att få uppleva fest och mingel med bra uppträdanden och mycket trevligt folk.

Jag började "dundra" själv redan på Torsdagen då jag i egenskap av hockeymorsa gjorde ett pass i kassan och det var hur kul som helst. Det passade mig son handen i handsken att sitta där alla dessa timmar som vi tillbringade där jag och en annan mamma. För om det är något jag gillar så är det ju den sociala biten med att få skoja och prata med folk och det fick vi verkligen göra. Det kommer mycket roliga kommentarer och skämt från folk som har fått lite innanför västen.

Det enda som var lite synd var att vädergudarna bestämde sig för att fullkomligt öppna sina portar på Lördagen, men vad gör väl lite regn, det kan väl inte få förstöra utan det är bara att sätta på sig kläder som känns praktiska och ge järnet.

Och ska jag vara lite nitisk som jag brukar kunna vara så är det faktiskt enbart mot detta Tivoli som har varit på denna marknad i ett x antal år, för ärlig ska man vara för annars kan man inte få till någon förändring. Detta tivoli tog 280 kr för tio åk, så långt kan man ju tycka att det inte är så farligt dyrt MEN vad fanns det för utbud?? För oss som har lite äldre barn så fanns det enbart två karuseller som de kunde åka, för inte vill de åka några små barnkaruseller som knappt går framåt.... Och med tanke på att för ca samma summa kan du åka till andra ställen och köpa åkband och få åka en hel dag, och hur saker än är så får folk prioetera när pengar inte finns för allt, tyvärr.... Nej där behövs det nog sättas sig ner och spåna på något bättre alternativ om det ska bringa lite mer glädje för alla besökare.. Kan de inte bistå med något bättre dessa dagar så får man leta upp något annat tivoli som ger mer för pengarna för det är inte billigt och lite bättre valuta för pengarna borde man kunna få...

Sedan är det väldigt synd att inte marknaden kan få sig en skjuts framåt, för utbudet är lite dåligt om man nu inte är väldigt sugen på Thai mat, Viasat och Net1 som bredde ut sig på de flesta platserna. Många platser var tomma... Kan det ha med att göra att "ryktet" går bland marknadsknallar att det säljs för dåligt i Strömsund så de väljer andra marknadsplatser?? Detta har jag personligen hört av en knalle jag känner personligen och det är synd, för att växa behövs även denna plats få sig en skjuts framåt...

Det kanske behövs en egen kommitté som tar hand om Tivoli och Marknadsbitarna som haltat efter lite få in lite nytt färskt kött o nya ideér.. Vad vet jag, ett förslag bara...

För själva fest arragemanget är helt superbt, där har det verkligen lagts ner mycket jobb för att få till ett makalöst utbud, och även detta år har ni lyckats superdupert, vilket drag det har varit och vilken flashback man fick av att höra E-type och Di Leva...Och hårdrocksbandet som var på Torsdagen var ju inte riktigt i min smak även om jag är en gillare av hårdrock, men ni vet det är ju av den där gamla goa rocken som var när jag växte upp, Typ, Kiss, Rainbow, Nazareth etc,etc.. Så fortsätt så till nästa säsong ska bli väldigt spännande att se vad ni hittar på till nästa sommar.

Detta var lite av mina egna tankar o funderingar efter helgens upplevelser.

Imorgon Måndag behöver jag inte ställa någon klocka, utan här sover vi tills ögonen slås upp av sig själv och nu ska jag bara njuta av semestern och hämta krafter och må bara gott. Vi får se vad semestern bjuder på för olika aktiviteter, lite har vi allt planerat, men en del av semestern tar vi som den kommer precis som det ska vara.

Så om det blir lite hipp som happ med bloggandet så vet ni att jag njuter o mår gott av ledigheten och uppdatering kommer tillbaka när tillfälle ges.

Ha det nu så bra och va rädda om er alla

Kramkram

Miafia

2 kommentarer:

  1. Anne-Christine Östman8 juli 2012 kl. 10:43

    Önskar dig o de dina en underbar ledighet! Håller f ö med dig vad gäller marknadsutbudet, lite dåligt med knallar, inga nyheter. Ostar, Viasat. Net1, kepsar o T-shirts, lite trist. Men jag har faktiskt hört samma kommentar som du, d v s att det är för dålig köpkraft i Ström, och de e jag den första att skriva under på..Synd. Klart att dom drar till andra ställen, dom vill ju sälja...Ja, vi får se vad det blir nästa år;) Take care min vän så hörs vi efter ledigheterna. Kram o puss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack. Jag önskar dig och de dina en fin semester / ledighet och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi får se dig igen bland utbuden i Strömsund i kanske en ny tappning ;-) Puss o Kram

      Radera