fredag 29 juni 2012

Jag är inte perfekt, långt ifrån.....

Så är det, och herrejösses vad skönt det är att få säga det, att kunna erkänna att man har många fel och brister, och med det så är jag mänsklig....

Vilken skön känsla att kunna erkänna att jag är fruktansvärt lat emellanåt, städa usch vad tråkigt, det är roligare att läsa en bra bok eller se en bra film. Och tvätta ska vi inte tala om, visst maskinen gör grovjobbet, men tvätten ska ju i maskinen, sedan ska den ur och hängas upp och inte nog med det så ska den vikas också ;-).

Vad gör ett perfekt hem med inte ett dammkorn så långt ögat kan se, eller inte en pryl som ligger på fel ställe om man inte får lov att vara frisk....

Allt tjafs och tjat man får ha med sina barn, för det ska ni veta, ibland är dom väldigt billiga... Och man kan stånga sig blodig när det ska trilskas och tjafsas ofta, men man älskar dem så mycket och skulle gå sönder om det hände dem något.....

Och alla materiella saker som ska finnas här och nu... Hur i hela friden klarade man sig förut utan alla saker...?? Nu ska det vara Mobiltelefoner, Datorer, Platt - Tv, Dvd, etc,etc och helst ska alla i familjerna ha var sina saker.... Inte konstigt att folk lånar pengar upp till öronen och skuldsätter sig till max.... Men det är ju en falsk fasad, för du äger ju inte sakerna, du har dem ju bara till låns tills du har betalat tillbaka allt...

 Och det värsta är att man har ju fastnat i denna fällan själv, ta tex detta med mobiltelefonen. Glömmer man den hemma så får man nästan panik.. Man känner sig nästan naken... För inte hade man panik när jag växte upp, då fanns det telefonapparater man använde, först med mynt och sedan kom det telefonkort man köpte med pengar på att ringa för, då var man inte beroende av några mobilnät inte... Då fungerade det att ringa var som helst bara det fanns en apparat.... Vilket samhälle det har blivit....

Så kontentan av detta menas att jag har inte ett perfekt hem, jag har inga perfekta barn eller en perfekt man, och jag är inte perfekt själv, och behöver inte ha en fin fasad utåt, utan vi lever här och nu och får vara friska och det klingar högre än allt annat....

Värt att tänka på många gånger, för allt är inte guld som glimmar alla gånger, bakom fasaden kan det lura många sidor och saker som man inte har en aning om.....!!

Ha en trevlig helg mina kära bloggläsare.

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar