tisdag 12 juni 2012

En liten fågel kvittrade i mitt öra och tyvärr var det sant....!!

För ett tag sedan var det en trevlig liten fågel som kvittrade i mitt öra något som jag inte trodde på först, för det lät helt osannolikt dumt....

Men så i helgen kom det ett sms från Grannsamverkan där farhågorna bekräftades.... Det ska tydligen vara tomt på Poliser här i Strömsund under sommaren.... Och det kommer väl fruktansvärt lägligt när polisen går ut och efterlyser vittnen till den enorma och livsfarliga idiotkörningen som inträffade natten mellan Fredag och Lördag i veckan som var....

Och till saken hör att även jag lyckades bevittna denna tokkörning inte med ögonen men med hörseln och ni borde skämmas... Vilka tror ni att ni är som kan köra som idioter mitt inne i ett bostadsområde, har ni inget vett alls.... En vacker dag kommer det hända något som inte går att ställa tillrätta, vad är erat problem??? För något måste det vara när man beter sig så här....

Så tillbaka till indragningen av poliserna.... "ryktet" säger att poliserna är förflyttade till Östersund under sommaren, om det är sant vet jag inte men det är helt åt helsike i mitt tycke, vem har fattat detta beslut undrar iallafall jag..?? Tror vederbörande att det ska vara "lugnare" här i Strömsund för att sommaren gör sitt intrång. Det tror inte jag utan nu kommer vi alla få känna av en otrygg miljö där hjälpen är ca 1 1/2 tim bort om vi nu har tur att de kan avvara en patrull som måste åka hit när det händer något, för hända något kommer det att göra sanna mina ord..!!

Och om detta "rykte" nu är sant vad säger våra kära folkvalda politiker i kommunen om detta?? Det måste väl även ligga i erat intresse att kommun invånarna ska kunna känna sig "trygga" i "deras" kommun eller?? Är det ett för känsligt ämne eller har ni inget att säga till om..?? Kanske "storebror" är för mäktig... För konstigt är det när lilla jag har fått höra detta men inget i massmedia eller från kommunhållet..!!

Jag tycker detta är en väldigt viktig fråga som bör väckas ut i samhället och inte bara ältas hemma vid köksborden, för där gör den ingen nytta..... Är vi alla kommuninvånare beredda att stå där utan tryggheten som våra poliser faktiskt ger oss.. Vi betalar väl också skatt för att kunna få hjälp om vi behöver.... Eller är alla Östersundare mer värda än oss alla som bor här i Strömsund...

Ja ni kära läsare detta är så långt bort i min egna värld att poliser flyttas, där jag kommer ifrån är det tvärt om, när man är hemma och hälsar på tycker man att det bara "dräller" av dem....

För lite saker måste det väl ändå hända här med tanke på att ett filmteam har kunnat vistas här i flera månader.....

Nu har jag lyft frågan, "vågar" någon fortsätta att hänga på i detta idiotiska påfund ...!!!

Ha det bara bäst

Kram

Miafia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar