onsdag 11 juli 2012

När ska man få säga vad man tycker utan att få en stämpel på sig..!!!??

Är ingen negativ person, har inga rasistiska åsikter, vet inte ens var hon står politiskt längre, men definitivt INTE på sd:s sida, det är helt uteslutet....Men däremot är jag realistisk ända ut i fingerspetsarna, för det är så jag är uppfostrad. Hade jag kunnat hjälpa alla människor i världen hade jag gjort det med en gång, hade jag haft ett slott hade jag tagit emot alla människor som behövde detta.. Och mina åsikter bygger på att jag tagit reda på ren och skär fakta.. Barn fattigdomen ökar i vårat land, barn blir uttnyttjade sexuellt, kvinnor och män blir misshandlade i sina relationer, många barn får aldrig ett nytt klädesplagg, får aldrig lämna sina asfaltsgårdar under sommaren, många har inte ens tak överhuvudet, många personer har knappt mat på bordet från dag till dag.. Detta är ingen lögn utan ren fakta... Ska vi hjälpa alla så ska alla i vårat land hjälpas. Jag kan inte göra någon skillnad tyvärr... Det finns många som läser mina inlägg här på bloggen och har sina synpunkter även på mina facebook inlägg och till er säger jag bara varsegod, för jag törs iallafall säga rakt ut vad jag tycker och jag står för detta, jag sitter inte hemma gömd bakom mina väggar och pratar över matbordet och barnens huvud.. Jag säger inget som kan få dem till att tycka illa om några människor,, utan de får lära sig hemifrån att ALLA människor har samma rättigheter i vårat samhälle, spelar ingen roll vad de har för hudfärg, språk, nationallitet, det ska uppföra sig när de bemöter folk... Jag är ingen person som fjäskar o kryper för andra människor, jag behöver inte ha ett sk fint ansikte utåt även om baksidan är nog så svart. Med andra ord daltar jag inte heller. Utan våga vara den ni är, våga stå för det ni tycker och gör det ni anser vara rätt från era egna värderingar, och va stolt över den ni är eller kommer ifrån... det kommer ni långt på eller så sover ni allafall gott om nätterna... Och om ni inte gillar detta inlägg så är det faktiskt upp till er själva, då får ni väl plocka bort mig från era vänlistor... Men jag är trött på att man inte får tycka och tänka som man vill i olika sakfrågor.

Hur och varför samhället har blivit så här vet jag inte, men jag gillar det inte. För att växa som människa måste man få lov att vara sig själv på lika vilkor... Att ge sig på andra människor för deras egna åsikter är så fel och vinner ingen respekt hos mig iallafall, för likaväl är deras åsikter lika mycket värda som den som misstycker...

Men tyvärr så är det väl så vårat samhälle ser ut så länge som människor känner sig orättvist behandlade av samhällets alla nycker...

Och för mig är saken klar, jag tänker fortsätta stå för mina egna tankar och åsikter, vad folk ute i samhället än tycker, gilla det eller inte, det är frivilligt...

Fortsättning följer i detta ämne....

 Va rädda om er ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar