måndag 16 juli 2012

Drömmar, Drömmar,Drömmar....

Om det är något vi alla har gemensamt så är det nog drömmar...

Men alla våra drömmar kan nog varieras i olika former. En del drömmer om rikedom, en del om att få bli friska, etc,etc..


Och det finaste med drömmar är att man får lov att drömma sig bort och önska precis vad som helst, det är enbart ens egna fantasi och öppenhet som sätter hinder på vägen...


Jag har mina egna drömmar djupt bevarade inne i min egna lilla cocoon, där ingen annan än jag själv har tillträde till och så ska det förbli.


Men mina egna drömmar är inte oöverkomliga det gäller bara att hitta den rätta puffen, för viljan finns, men det är andra saker som styr att det är svårt att genomföra dem för tillfället, men skam den som ger sig, för drömmar ska man aldrig nonchalera, det kan ju vara så att du har en osynlig vän runt omkring dig som puffar dig åt rätt håll, som får dig att tänka och drömma dig bort till något som försöker leda dig in på en annan stig än den du vandrar på just nu... Och det är inget man ska förkasta, utan man ska lyssna på sin inre röst eller sin magkänsla för det är den som hjälper dig att ta dig till dina drömmars mål...


För vad vore livet om man inte har några visioner eller drömmar..??


Det vore hur trist och tråkigt som helst, och ibland måste man gå ner i skoskaften rejält för att inse att nu är det dags för en förändring... Och förändringar är aldrig fel så länge man får vara med på traven lite...

Om jag nu ska "släppa" på mina egna regler när det gäller mitt egna liv så har jag länge gått och funderat på vissa saker som satt sina spår i både tycke och tänk, och nu har jag kommit dit då mina drömmar kommit upp till ytan och gör sig påminda varje dag, det går inte en dag utan att kroppen säger ifrån, så något måste hända dvs Madame måste fatta ett beslut: Ska mina drömmar leda mig rätt eller ska slentrianen få fortsätta ha sitt grepp..!!??

That´s the question..

Men först ska jag semestra med min fina familj och ge mig ut på många roliga äventyr och det gillar jag skarpt. Att bara få ta dagarna som de kommer, att enbart ägna mig åt saker som är roliga, alla tråkiga saker åker in i garderoben där de få vistas så länge det bara går, och sedan får jag se om de kommer fram något mer...

Ha det nu så bra och lev ut era egna drömmar, för en dag kan det vara för sent och då sitter ni där och ser tillbaka och ställer er frågan: Varför gjorde jag det inte..!!??

Kramkram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar