måndag 3 juni 2013

Auktion, Loppis,Lotterier och en hel del annat smått och gott till ett behjärtansvärt ändamål...!!!

Jag fick en förfrågan för ett visst antal månader sedan om jag skulle kunna tänka mig att vara delaktig i en Auktion som även skulle inneha Loppis och Lotterier. Detta projekt skulle gynna barn med handikapp, alla pengar som kommer in skulle gå oavkortat till att ge dessa barn en rolig upplevelse för en dag eller en helg. Och vem kan motstå en sådan förfrågan, inte jag iallafall.

Sedan har allt rullat på i en väldans fart, och under resan gång så blir man väldigt rörd och varm i hjärtat när man ser hur många som ställer upp. Och det är inte lite utan helt överväldigande, allt ifrån privatpersoner till företagare här på orten. Och vi för absolut inte glömma att även ge en stor eloge till personer och även företagare som inte bor här i Strömsund, utan även de ville ställa upp och sponsra detta ändamål, och det är helt fantstiskt.

Det är inte lätt att dra igång ett projekt där man får luta sig mot människors välvilja, för det är en hård konkurrens ute i vårat avlånga land när det kommer till sponsring. Jag pratade med en vän och gammal kompis om detta, och han berättade att de får tusentals förfrågningar varje säsong ifrån privatpersoner, klubbar, skolklasser som sänder förfrågningar om sponsring till div arrangemang, och det lättaste är att tacka nej överlag, för att kunna göra dessa ansökningar rättvisa, så skulle de behöva ha en person anställd för att kunna sköta alla dessa ansökningar och det går ju inte, men denna person anser själv att till sådana här ändamål då man vet vart pengarna går och vilken glädje det ger, då kunde han inte tacka nej.. Och det är säkert så många som är med och sponsrar tänker, man vet vad man är med och stödjer och man får även vara delaktig hela vägen, och detta är ett av de bästa projekt jag fått förfrågan om att vara med i, och det tackar jag Cathrine och affärsnytt Norr för.

Genom detta så har man ju även fått göra lite nytta här hemma, för det är nog inte bara jag som har en massa bra saker liggandes, ni vet detta välkända begrepp " bra att ha saker" som bara blir liggandes och tar plats, men fyller ingen funktion, så nu åker dessa fina och bra saker iväg för att det kanske finns någon annan som just söker en sådan sak och som vill köpa eller bjuda på detta och på så vis är vi med och stödjer, och bättre kan det ju inte bli, jag får rensat lite hemma och ett helt gäng med barn får göra något jätteroligt.

Så nu mina vänner Ni har väl satt ett stort kryss i almanackan för Lördagen den 8:e Juni för ett besök uppe på skidstugan här i strömsund som har öppet emellan 10 - 19 där ni kommer att kunna fynda hur mycket fina och nyttiga saker som helst. Lotter kommer att börja säljas på plats med en gång och dragningen är, med en gång efter auktionens slut. Auktionen hålls mellan kl 14 - 16. Så ladda plånböckerna och ta med er hela tjocka släkten, för denna Auktion, Loppis och Lotteriet, för detta vill ni inte missa, för man vet aldrig när chansen kommer igen.




Om det är någon som känner att ni vill hoppa på tåget och skänka något till Auktionen eller Loppisen och som inte hunnit med detta ännu finns chansen kvar. Det går att komma upp till skidstugan imorgon Tisdag emellan kl 18 - 20 då det kommer finnas folk på plats för att emottaga gåvorna.
Jag kan lova er, utan att lova för mycket, att ni alla kommer att kunna göra fina fynd och gå väl nöjda hem därifrån.

Väl mött på Lördag!

Kramelikram

Miafia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar