måndag 8 april 2013

Ta nu chansen och missa inte detta..!!

Jag vill verkligen "flagga" för denna föreläsning som kommer att äga rum här i Strömsund den 17:e April. 

 Det är inte ofta man får chansen att lyssna på både en bra och speciellt nyttig föreläsning av detta slag, tagen från det "verkliga" livet, inte enbart byggd på enkäter och vad man "tror".

Det spelar ingen roll hur mycket eller lite det finns av nätdroger som florerar ute i samhället, för att de enbart finns är hemskt och måste kunna motarbetas även om man nu har svårt att få stopp på dem helt.

Och hur kan man då motarbeta något som finns ute på nätet... Jo enbart genom att skaffa sig egna kunskaper, var de finns, hur ungdomarna får tag på drogerna osv, och kan man få en bättre läromästare än en som varit där själv, som lyckats ta sig ur detta och som viger sitt liv till att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter..

Och personligen så tycker jag att denna föreläsning ska bli väldigt intressant att få ta del av, att få lyssna till Andre´ som kommer dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter till oss Strömsundsbor, som vill komma och lyssna och om inte annat för att få ännu mera kunskaper.

För det kan jag säga, att mycket kunskaper har jag skaffat mig under dessa månader som varit, men hur mycket jag än läser och får berättat för mig så inser jag att i detta ämne kan man aldrig bli fullärd, utan man måste ta alla chanser man får och hålla sig ajour med vad som finns och som kommer, för det växer fram något nytt var och varannan dag...

Och det som är skrämmande för mig är ungdomars syn på detta med droger, är man in och läser så sätter man kaffet i halsen när man läser hur de resonerar...

Och hur många säger och har sagt "Att detta kommer aldrig hända mitt barn", idag kan man aldrig vara säker på någonting, mer än att kunskap är en bra bit på väg för att mota Olle i Grind.

Så min lilla uppmaning till er alla är: Ta och lätta akterpartiet från soffan denna kväll och bege er ner till Folkets Hus kl 19  denna kväll och lyssna på denna föreläsning, ni har inget att förlora på detta...



Väl mött!!

Kramkram

Miafia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar