måndag 22 april 2013

Är det fel att "våga" sticka ut hakan..!!

Förändringens vindar bör göra sitt intrång i var mans tycke och tänke...

För snart en vecka sedan hade vi en otroligt bra föreläsning här i Strömsund som handlade om dödsdrogerna på nätet, och det blev ett bryskt uppvaknande för många i publiken som kommit för att lyssna denna kväll, för en längre tid har många med mig flaggat för att drogerna ökar, men det har känts som om folk liksom har skakat av sig det hela och resonerat som så, att detta händer i storstäder men inte här... Det ställdes mycket bra frågor till föreläsaren, men det som fick hela salen att tystna, var när en ambulanssjukvårdare, satte ner foten rejält och berättade om hur det ser ut här på helgerna, då var det som om folk hajade till, och började inse ännu mer att detta är verkligheten vi kanske blundat för hittills och som börjar komma ikapp oss, och då måste det till en förändring...

Och så har vi helgens skadegörelser, där poliserna ännu en gång lös med sin frånvaro.. Men vi måste ju vara realistiska i vårat tycke och tänk, och vi kan ju inte "kasta" skit på poliserna som gör sitt jobb här på orten, för det är inte deras fel hur många tjänser det finns eller hur bemanningen är.. Det är faktiskt polischefen inne i Östersund som måste stå till svars för detta.. Och hur kan man som chef, plocka bort bemanning på en ort med både skadegörelser, fortkörningar, drogproblem, rattfyllerier etc,etc listan kan göras hur lång som helst.. Är det verkligen så krasst att det enbart är Östersund som gäller i Jämtland..?? Det är en sjuk utveckling, och hur länge kommer poliserna som jobbar här stanna kvar?? För vem vill jobba i längden när deras arbetsplats börjar bli ett stort skämt som bemanningen ser ut... Och tro mig, det kommer bara bli värre framåt sommaren, för kan ni tänka er, då behövs garanterat poliserna härifrån i Östersund för att täcka upp deras behov när deras poliser går på semester.. Att vårat samhälle krackelerar bryr de sig inte om, så nu är det dags för våra kära folkvalda politiker att ta tag i detta, och sätt ner fötterna så vindarna kan vända här innan det är försent och att det händer saker som man aldrig kan ställa tillrätta igen.. Och till er som drabbades av skadegörelsen, skicka in räkningarna på självrisken och dyl till Östersund, ett litet tips bara.. För det är ju deras val att det inte finns någon bemanning här.. Och hur ställer sig regeringen i denna fråga, med tanke på att de har krävt att folk ska känna sig trygga och utbildat så många poliser...!! Här vill iallafall jag se en kraftig förbättring...

Och när vi ändå är inne på vad regeringen vill så kommer vi till detta, att det skryts så mycket om att folk ska ut i arbeten kosta vad det kosta vill... Men hur tänkte de där egentligen, var finns alla jobb och praktikplatser..!! När man hör folk prata om att de blir uppmanade att söka jobb, visst inga problem, om någon upplyser om var jobben finns någonstans, det är samma med praktikplatser, var finns dom..?? Och personligen så har iallafall jag börjat ge upp.. Det spelar ju ingen roll vad jag eller alla andra arbetslösa vill eller hur?? Det ställs höga krav på de människor som är arbetslösa och det tycker jag är delvis rätt MEN,  kraven måste väl även ställas på dem som ska hjälpa de arbetslösa fram till något jobb, eller?? Ja även detta fenom börjar faktiskt likna ett litet skämt, och det är jag ju inte ensam om att tycka....

Och nu var vi ju där igen, att en del tycker att jag pratar och tycker för mycket, och det vet jag om... MEN jag får saker att hända iallafall, har jag väl bestämt mig för något så genomför jag det... Det finns en hel del därute i samhället som kanske skulle börja öppna sina munnar lite mer och få saker att hända istället för att hitta fel på andra.. Jag självrannsakar mig ofta och det får jag leva med.. Men hur ofta gör Du / Ni det ??

Ha en trevlig vecka mina vänner och va nu rädda om er!!

Kramkram

Miafia

2 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet. Var får du kraften ifrån Miafia?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym :-) Jag ska försöka svara på din fundering så gott det går. När jag råkar ut för jobbiga saker i mitt liv som sätter allt på spets, så blir jag först alldeles nerbruten, men från ingenstans så brukar jag få en styrka som jag varje gång undrar vart den funnits någonstans. Och när jag ska bearbeta jobbiga saker så gör jag ofta det genom att vara kreativ, för samtidigt som jag gör saker så bearbetar jag detta på något konstigt vis. Och i detta ämne med drog bekämpning så står det mig väldigt varmt i hjärtat och det är kanske förståeligt, och samtidigt så är det mitt sätt att få "betala" tillbaka för all hjälp vi får och har fått fram till dags datum. Och för mycket kunskaper kan man aldrig få i bla detta ämne, och det är enbart med kunskaper man kan mota Olle i grind. Jag hoppas du har fått lite svar på din fråga iallafall. Men fråga gärna på, för jag svarar så gott jag kan Kram Miafia

      Radera