måndag 25 februari 2013

Bloggtorka..!!

Just nu för tillfället så har jag fått lite bloggtorka, känns det som. fast egentligen inte, jag skulle kunna skriva en hel roman om många saker, men det som står mig varmast om hjärtat behöver lite mer "kött" på benen innan jag kastar mig in i hetluften igen.

Annars så går livet sin gilla gång, nu riktigt längtar jag till att våren ska göra sitt intåg, och det är nog fler än jag som går och längtar efter denna årstid, för vintern har gjort sitt känns det som, och vem suktar inte efter att kunna sitta ute och fika och grilla och må alldeles ypperligt.

Och om vi ska spåna lite om livet så är det ett konstigt fenomen detta, så fort något verkar vara och gå så bra, så ska det sättas "käppar" i hjulet, så istället för detta härliga steg framåt så blir det två bakåt ännu en gång.. Och i ett sådant läge så undrar jag många gånger om det handlar om prestige istället för människors bästa, och då har man genast hamnat ute på hal is kan jag lova... Men det är väl bara att gnugga geni knölarna och hitta lösningar, för problem är till för att lösas, inte sopas under mattan.

Nu stundar ju en ny vecka, med en hel del nya möjligheter, får vi hoppas på, och jag hoppas av hela mitt hjärta att många kommer sig för och får ändan ur vagnen och beger sig till Folkets Hus nu på Torsdag då det ska vara en föreläsning om droger här i Strömsund, det är något som vi alla föräldrar som har, både yngre och unga vuxna i familjen bör gå på, för man kan aldrig få för mycket kunskaper om detta ämne, däremot för lite, och nu när det ordnas en föreläsning så hoppas jag att många kommer.

”Narkotikan ökar bland
våra ungdomar”
Torsdag 28 feb kl 19.00
Folkets Hus, Strömsund
·
Pär Sundin, Länets ungdomspolisgrupp
informerar om narkotikasituationen i länet och
delar med sig av sina erfarenheter av att
arbeta med ungdomar och narkotika
·
Björn Svanberg, Strömsundspolisen
rapporterar om läget i Strömsund
·
Jessica & Gun, Föräldraföreningen mot
narkotika berättar om att vara mamma till ett
drogmissmissbrukande barn
Fritt inträde
Välkommen!  Så nu hoppas jag att vi alla ses på Folkets Hus på Torsdag, eller hur..!!??

Hmm och en undran så här i förbifarten: Hur går det med bygget av en ny sporthall här i Strömsund..?? Lite pinsamt är det allt när vi har så många duktiga ungdomar som levererar i både Innebandy och Handboll..!!

Nästa inlägg kommer ha mer matnyttigt att bjuda på får vi hoppas...

Ha det så bra och va rädda om er själva och varandra.

Kram

Miafia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar